Condizioni generali di contratto

Oggetto del contratto 

Le presenti condizioni generali di contratto hanno validità per l’utilizzo del sito web gestito da Transpaygo GmbH (società a responsabilità limitata) e dei relativi servizi offerti per i suoi utenti.

Transpaygo GmbH si riserva il diritto di apportare in qualsiasi momento modifiche alle condizioni generali di contratto, di sospendere o chiudere la pagina web, così come di modificarne disponibilità, funzioni o servizi. Le presenti condizioni generali di servizio hanno validità anche per servizi futuri connessi al sito web, anche se non esplicitamente specificato.

Compilando il formulario di iscrizione e/o utilizzando il sito web il cliente dichiara espressamente di accettare le seguenti condizioni, le condizioni sulla privacy, e le altre clausole presenti nel presente contratto.

Transpaygo GmbH si riserva il diritto di negare all’utente per qualsiasi ragione l’accesso al servizio o al sito web e di rimuovere i contenuti in qualsiasi momento.

Nel caso in cui il cliente non sia d’accordo con il presente contratto o con eventuali modifiche successive o nel caso in cui il cliente non sia soddisfatto della propria adesione al sito, è pregato di:

-       sospendere l’utilizzo del sito web

-       comunicarci immediatamente in forma scritta la revoca della propria adesione. Per i nostri dati di contatto cliccare qui

 

Informazioni di adesione

Registrandosi come membro al sito web il cliente deve inserire informazioni esatte, complete e attuali, secondo quanto richiesto nel formulario d’iscrizione. Il cliente conferma che le informazioni inserite nel formulario sono vere, corrette e complete. É responsabilità del cliente informarci di eventuali modifiche ai dati, compreso l’indirizzo di residenza. E’ possibile modificare i propri dati personali in qualsiasi momento cliccando su “Impostazioni personali” all’interno del sito web. Tutti i dati personali che il cliente fornisce all’azienda come membro sono trattati nel rispetto delle norme sulla protezione dei dati personali. Nel caso in cui il cliente non abbia ancora raggiunto la maggior età, è necessario il consenso da parte dei genitori/tutori prima di procedere all’utilizzo del sito web. Nel caso in cui il cliente sia dipendente di una società o di un’istituzione deve essere autorizzato ad accettare le condizioni di utilizzo a nome del datore di lavoro.

 

Nome utente e password

Appena il cliente diventa membro della pagina web, riceverà un nome utente e una password. Il cliente si assume la responsabilità di tutte le attività che vengono svolte con il proprio nome utente e password, compreso l’utilizzo non autorizzato della propria carta di credito o di una carta di credito altrui. Il cliente deve comunicarci immediatamente qualsiasi uso non autorizzato del proprio nome utente e password. Nel caso il cliente abbia dimenticato o perso la password deve richiederne una nuova cliccando su “Ho dimenticato la password” nella pagina d’accesso. Il cliente accetta inoltre di registrarsi esclusivamente sotto il proprio nome. Il nome utente e la corrispettiva password possono essere utilizzati da un unico utente e non sono trasferibili.

 

I dati personali

L’utente accetta espressamente di ricevere regolarmente informazioni sui prodotti selezionati. Cliccando su “Impostazioni personali” è possibile modificare in qualsiasi momento le proprie impostazioni o annullare l’iscrizione a questo servizio. Si prega di notare che l’invio di informazioni personali per e-mail potrebbe non essere sicuro, che le informazioni potrebbero essere intercettate da terzi o che potrebbero verificarsi errori nella trasmissione dei dati. Si consiglia di non trasmettere “in chiaro” i propri dati personali in internet. L’utente dichiara di essere espressamente d’accordo che Transpaygo GmbH. è autorizzata, ma non obbligata a registrare le intere comunicazioni riguardanti la pagina web tra il cliente e l’azienda.

 

Il conto

Nel caso in cui l’utente non risieda o non sia in possesso di un conto in banca in uno dei paesi elencati non è autorizzato a usufruire del servizio. La pagina web può essere utilizzata unicamente dal cliente per un numero limitato di ricariche o per un determinato valore di ricarica in periodi di tempo definiti. Il cliente sarà informato automaticamente attraverso la pagina web in caso abbia raggiunto il limite disponibile o lo raggiungerà con la successiva ricarica. Il cliente si assicura che l’ordine di pagamento che viene fornito all’azienda attraverso il sito web sia corretto e completo e che sia stato inserito il numero di cellulare corretto su cui effettuare la ricarica. In particolare prima della conferma dell’ordine di pagamento il cliente deve assicurarsi che l’ordine sia corretto e sia effettuato come desiderato. Transpaygo GmbH si riserva il diritto di considerare l’ordine confermato dall’utente definitivo e vincolante.

Il cliente è tenuto a controllare regolarmente le informazioni ricevute sulle ricariche o qualsiasi altro tipo di informazione che viene messo a disposizione dall’azienda attraverso la pagina web e di comunicarci in forma scritta eventuali errori o omissioni entro 30 giorni dalla ricezione dell’informazione.

Nel caso in cui l’errore o omissione non venga fatto/a presente entro il termine, l’azienda provvederà a correggere le informazioni o gli eventuali errori. Il cliente non ha diritto ad un indennizzo o risarcimento dei danni.

 

I servizi

I servizi sono messi a disposizione dall’azienda in relazione ai conti bancari nelle zone elencate (disponibili sulla pagina web e soggette a possibili cambiamenti). La ricarica è utilizzabile unicamente all’interno dei paesi elencati (disponibili sulla pagina web e soggetti a modifiche) e non può essere utilizzata per il roaming all’interno dei paesi dell’UE.

La pagina web (inclusi i servizi attraverso di essa) e la password devono essere utilizzati in conformità con questo contratto. La password viene messa a disposizione dell’utente direttamente dall’azienda e non è cedibile a terzi, (compresi, in via non limitativa gli aggregatori).

 

Obblighi

Il cliente deve disporre degli strumenti necessari per accedere alla pagina web. L’azienda si riserva il diritto di modificare le condizioni di utilizzo del sito. Il cliente dichiara di assumersi il dovere di ridurre ai minimi termini il rischio di un utilizzo non autorizzato del sito web.

Il cliente accetta di risarcire interamente l’azienda in caso di perdite o danni che possono essere causati dal non rispetto di questo accordo da parte del cliente o di terzi.

 

Transazioni bancarie

Il cliente utilizza l’azienda ad addebitare l’importo richiesto sul proprio conto corrente, nel caso in cui l’operazione sia avvenuta attraverso il sito web, in modo protetto attraverso la trasmissione della password o un processo di autentificazione. Questo rapporto interbancario diretto è di responsabilità del cliente. L’azienda provvederà ad effettuare un addebito sul conto corrente del cliente non appena avrà ricevuto dal cliente un ordine di ricarica completo e corretto e inoltrerà una richiesta elettronica al gestore di telefonia mobile corrispondente per il bonifico del credito indicato dal cliente per l’utilizzo di una carta SIM ricaricabile. L’operatore telefonico si assume la responsabilità di fornire i servizi di mobile, tra cui il servizio di ricarica.

L’azienda si assume la responsabilità di un procedimento di ricarica non riuscito o errato compiuto attraverso il sito internet, a condizione che il cliente abbia rispettato i termini di contratto e non abbia agito in modo fraudolento o colposo. Tale responsabilità è limitata all’importo di una ricarica non eseguita o eseguita in modo inesatto.

Servizi esterni all’azienda, informazioni sui prodotti e servizi che vengono offerti per l’acquisto sul sito internet o anche servizi, che l’azienda stessa propone, possono essere prodotti o sviluppati da terzi.

Le informazioni riguardanti alcuni prodotti e servizi sul sito internet possono essere soggette a restrizioni specifiche in merito ai consumatori. I dettagli di tali restrizioni sono indicati nelle pagine a cui fanno riferimento. Per questo motivo si consiglia di leggere attentamente tutte le informazioni prima di procedere con l’utilizzo della pagina.

Le informazioni riguardanti alcuni prodotti e servizi sul sito internet  possono essere soggette ad ulteriori note legali e avvertenze.

Le note e le avvertenze sono importanti e garantiscono la protezione sia del cliente che dell’azienda. Per tanto si consiglia il cliente di leggere attentamente le note e le avvertenze del sito internet.

I prodotti, servizi e informazioni di aziende terze non sono offerti direttamente dall’azienda, per tanto il cliente, in caso di acquisto di tali beni o servizi, acconsente a un rapporto giuridico con la relativa azienda.

L’azienda non verifica l’esattezza o completezza delle informazioni o l’idoneità e qualità dei prodotti offerti da terzi. E’ dovere del cliente informarsi presso l’azienda corrispondente prima di far affidamento ad informazioni provenienti da terzi e di portar a compimento transazioni di prodotti e servizi con la suddetta azienda.

L’azienda si riserva il diritto di ricevere compensi o commissioni da parte di terzi per la vendita di beni e servizi, per la pubblicità di beni e servizi sulla pagina internet o per il reindrizzamento del cliente su un’altra pagina attraverso un link.

 

 

 

La rescissione del contratto

L’azienda può rescindere il contratto e con esso interdire il funzionamento della pagina internet e dei relativi servizi:

  1. informando il cliente in forma scritta con almeno un giorno di anticipo,
  2. immediatamente, in caso di violazione degli accordi del presente contratto o in presenza di gravi motivi. L’azienda si impegna ad informare il cliente il prima possibile,
  3. immediatamente, in caso di fallimento o carenze contrattuali del cliente,   
  4. se il cliente non ha utilizzato la pagina internet per 12 mesi consecutivi, oppure
  5. se l’azienda ha ragione di credere che uno dei servizi sia stato utilizzato (intenzionalmente o meno) in modo illegale o colposo da parte del cliente o da terzi.

 

Questo contratto è valido a tempo indeterminato fino a quando non viene rescisso. Il cliente può rescindere il contratto in ogni momento informando l’azienda in forma scritta con almeno un giorno di anticipo. La rescissione del contratto non riguarda la responsabilità per eventuali debiti ancora aperti sull’account del cliente. L’azienda si riserva il diritto di elaborare o stornare le transazioni in corso durante la scissione del contratto. L’azienda non si assume la responsabilità per la perdita di una transazione effettuata dopo la rescissione del contratto o in caso di sospensione o revoca dei servizi.

 

Il vostro contributo

Nel caso in cui il cliente intervenga con feedback, suggerimenti, idee o altro materiale con riferimento alla nostra pagina internet o ai nostri servizi, accetta un possibile utilizzo, riproduzione, pubblicazione, adattamento o modifica del contenuto, in forma gratuita e senza restrizioni.

L’IVA, così come altre tasse o imposte, devono essere pagate dall’utente all’azienda, in aggiunta o insieme alla contropartita da versare.

Il sito internet viene gestito in Austria in conformità con le norme vigenti in Austria ed è sottoposto al diritto austriaco.

Utilizzando il sito web il cliente accetta che il proprio utilizzo del sito così come tutte le informazioni presenti nel sito siano sottoposti alle leggi del diritto austriaco e che tutte le richieste o controversie siano competenza esclusiva del tribunale austriaco.

Il cliente acquista il credito telefonico dal gestore di telefonia mobile; Transpaygo GmbH è un’azienda indipendente che funge da mediatore nella vendica di ricariche per telefoni cellulari.

 

Link di altri siti web

In alcune pagine del sito sono presenti link ipertestuali di altre pagine web, che non vengono curate da Transpaygo. Per tanto si ricorda che questi siti non rientrano in questo contratto, Transpaygo non si assume nessuna responsabilità per il contenuto di queste pagine.

L’utilizzo di questi link è a proprio rischio e pericolo.

L’accesso e l’utilizzo di queste pagine è a proprio rischio e pericolo e Transpaygo non si assume nessuna responsabilità, in caso l’utilizzo di questi siti così come di materiale scaricato da questi possano danneggiare le proprietà del cliente, compreso ma non limitato alla perdita di dati o all’infezione da parte di un virus. In nessun caso l’azienda si assume la responsabilità per qualsiasi tipo di negligenza, per eventuali danni causati o in correlazione con l’accesso, l’utilizzo o i contenuti e i servizi di queste pagine.

 

Modifiche al contratto

L’azienda si riserva il diritto di modificare in qualsiasi momento e senza preavviso queste condizioni generali di contratto. Qualsiasi modifica attuata è in vigore e vincolante 14 giorni dopo l’annuncio della stessa per posta o con un messaggio elettronico attraverso il sito web.

Dopo aver ricevuto l’avviso di modifica del contratto il Cliente può decidere di rescindere il contratto. La rescissione del contratto non interessa eventuali debiti ancora aperti sull’account del cliente.

 

Utilizzo delle informazioni riservate 

L’azienda si impegna, affinché i dati sensibili personali del cliente siano conservati nei termini di questo contratto e non vengano forniti o resi accessibili a terzi, con eccezione del caso in cui l’azienda incarichi delle subaziende, o agisca nei termini prescritti dalla legge. Il cliente si impegna ad utilizzare in modo strettamente riservato tutte le informazioni riguardo le attività, i servizi, i software, hardware e/o sistemi ottenute in correlazione a questo contratto e a non trasmetterle a terzi, fatto eccezione il caso in cui siano già di dominio pubblico.


La proprietà intellettuale

I diritti d’autore per tutti i dati, le informazioni, i sistemi, i processi e altri materiali utilizzati o sviluppati dall’azienda per fornire i servizi o utilizzati successivamente la creazione di questi rimangono presso l’azienda o il datore di licenza. Il cliente può utilizzare il materiale solo nei limiti dei servizi di questo contratto. Se non indicato diversamente, i diritti alla proprietà intellettuale e i contenuti del sito web appartengono o all’azienda o ai datori di licenza. E’ per tanto proibito qualsiasi tipo di riproduzione di parti o dell’intero contenuto del sito web senza il previo consenso dell’azienda .

 

Informativa sulla privacy

L’azienda si impegna a rispettare la normativa sulla protezione dei dati personali in riferimento alle informazioni riservate del cliente e mette a disposizione, su domanda del cliente, una verifica di tale procedimento.

 

Temporanea mancata disponibilità del servizio

L’azienda si riserva il diritto, in caso di guasto, disfunzione o mancato funzionamento, o in relazione con qualsiasi sistema collegato al sito internet e i suoi servizi, o in caso di un rischio potenziale o reale alla sicurezza del sito, di bloccare l’accesso al sito internet o l’utilizzo dei servizi per il tempo ragionevolmente necessario, fino a quando il problema non sarà risolto.

Cause di forza maggiore: l’azienda si impegna a non violare i propri obblighi in relazione al presente contratto, eccetto in casi che sono al di fuori del controllo dell’azienda, nei quali può verificarsi un’avaria parziale o completa dei servizi, causata dall’azione di Dio, da un incendio, da un atto governativo, in caso di guerra, insurrezione, ribellione, embargo, da un’avaria del sistema contabile o di altre interfacce, avaria o ritardi nella rete di telefonia mobile, guasto dell’approvvigionamento energetico così come di altri materiali, sciopero di qualsiasi tipo,

pagamento in ritardo o errato da parte di un agente, o per altri motivi (anche simili a quelli già citati qua sopra).

 

Sicurezza, assistenza e disponibilità 

L’utente è cosciente del fatto che la comunicazione per via elettronica, internet, le linee telefoniche e la messaggistica non sono sicure e che la comunicazione attraverso questi media può essere registrate da persone non autorizzati o il messaggio può essere compromesso. Per questo motivo l’azienda non può assumersi la responsabilità per la sfera privata della persona o per la riservatezza della comunicazione. Sono comunque messe in atto misure di sicurezza per proteggere questo tipo di comunicazione.

Di tanto in tanto può essere necessario, per motivi di sicurezza, assistenza, aggiornamento:

  1. impedire all’utente l’accesso a tutti o alcuni servizi e/o
  2. ritardare l’accessibilità a nuovi servizi e/o
  3. reimpostare, sostituire le password e/o
  4. modificare i procedimenti di autentificazione o di accesso al sito internet o ai servizi. L’azienda si impegna per ridurre al minimo qualsiasi disagio da parte del cliente. Il cliente da parte sua, è pregato di accettare che questi provvedimenti possono verificarsi e che l’azienda non si assume in questi casi alcun tipo di responsabilità. Nel caso in cui siano modificati i procedimenti d’accesso al sito internet, l’utente verrà informato attraverso lo stesso.

 

Agenzia 

L’utente accetta che questo contratto venga stipulato per il proprio utilizzo personale e non per quello di terzi e che non cederanno a terzi i propri diretti e doveri citati in questo contratto.

 

Varie ed eventuali

In caso di controversie legali sorte a partire da questo contratto viene applicata la giurisdizione della città di Vienna e il diritto austriaco. Si farà inoltre riferimento alla versione inglese di questo contratto. Comunicazioni e dichiarazioni relative a questo rapporto contrattuale sono valide solo se recapitate in forma scritta o per e-mail, dopo espressa approvazione da parte di Transpaygo GmbH o, nel caso di modifiche a parti del contratto, dopo essere state recepite dal destinatario.


Clausola salvatoria

Nel caso in cui in un qualsiasi momento una clausola di questo contratto (o parte di essa) risulti essere illegale, non valida o non applicabile, non andrà a ledere le altre disposizioni presenti nel contratto (a esclusione della parte restante di una disposizione, se parte di questa è illegale, non valida o non applicabile).

 

Responsabilità 

Transpaygo GmbH non si assume la responsabilità in caso di danni, a meno che i danni siano causati da Transpaygo GmbH o dai suoi collaboratori in modo intenzionale o involontario. Questa responsabilità non riguarda i danni alla persona, danni a terzi, danni eventuali o perdita dei profitti.

L’utente eviterà all’azienda richieste e rivendicazioni da parte di terzi in relazione o a causa del proprio utilizzo del sito web e dei sui servizi e ogni violazione dei termini e dei servizi.

 

Accordo

L’accordo tra l’azienda e l’utente  per l’utilizzo dei servizi del sito internet è costituito da tre parti: (1) il modulo di iscrizione, (2) il presente contratto e (3) la politica sul trattamento dei dati personali. In caso di conflitto o ambiguità tra questi documenti verrà fatto riferimento a questo contratto.

A nome di Transpaygo GmbH e dei suoi successori.

Le tasse applicate corrispondono alle tasse sui servizi, delle quali il cliente viene informato quando si trova sul sito internet.

 

Informativa sulla privacy 

Il documento intitolato “Privacy Policy” viene messo a disposizione regolarmente dall’azienda sul sito internet.

 

Registrazione

Il procedimento deve essere seguito in modo corretto e completo, affiche i servizi possano essere messi a disposizione dell’utente, inclusi ma non limitati a formulari di vario tipo.

 

Password

La password viene creata dal cliente in rapporto al sito web e ai suoi servizi.

 

Condizioni generali di contratto 

Le condizioni descritte nel presente contratto che regolano l’accessibilità e l’utilizzo dei servizi da parte dell’utente possono, così come altre condizioni all’interno di questo documento, variare, essere sostituite o integrate nel tempo.

 

La ricarica

Il trasferimento del credito da un conto a un gestore di telefonia mobile per poter usufruire dei servizi di telecomunicazione attraverso il gestore di un numero di cellulare ricaricabile avviene utilizzando i servizi offerti dalla pagina web.


Servizi

I servizi che vengono messi a disposizione sul sito web includono anche i servizi di ricarica.

 

 

Buoni

 

  1. Informazioni

I buoni vengono emessi da Transpaygo GmbH (società a responsabilità limitata). In caso di domande relative ai buoni rivolgersi a support@fonmoney.com

 

  1. Come utilizzare un buono

L’importo di un buono può essere incassato solo attraverso l’acquisto di un prodotto su fonmoney.com. Il codice del buono deve essere inserito sul sito internet quando richiesto. Il buono non può essere incassato dopo l’acquisto del pagamento. Il buono non può essere incassato in contanti.

 

  1. Validità

Il periodo di validità può variare a seconda del buono ed è indicato sul buono stesso. Un numero di telefono ha diritto ad una sola ricarica scontata per offerta. I buoni sono validi fino ad esaurimento scorte. Transpaygo si riserva il diritto di terminare un’offerta in anticipo rispetto a quanto precedentemente indicato.

 

  1. Trasferibilità

       I buoni non sono personali, bensì trasferibili.

 

  1. Tasso di interesse

Sui buoni non viene applicato alcun tasso di interesse

 

  1. Perdita

In caso di perdita o furto del codice di sconto, non verrà rimborsato. Transpaygo GmbH non si assume la responsabilità per la perdita o il furto di buoni.

 

Terms and Conditions for Bank Transfer

1.     About us

Transpaygo Limited, Company No.: 8936601

33 Queens Road, Tunbridge Wells, Kent, TN4 9LZ, United Kingdom

Registered at the Registrar of Companies for England and Wales.

Transpaygo Limited is acting as an PSD agent (FRN: 688937) of Direct Payments Limited which is Authorised and Regulated by the Financial Conduct Authority (FCA) under the Payment Service Regulations 2009 for the provision of payment services
Registration number: 602271:


Transpaygo Limited is licensed and regulated by HMRC as a Money Services Business (MSB) License Number: 12579512

Postal address: 33 Queens Road, Tunbridge Wells, Kent, TN4 9LZ, United Kingdom

Email: support@fonmoney.com

Website: www.fonmoney.com

The Terms and Conditions are provided to the User and concluded with the User in English. Any non English version of the Terms and Conditions we provide is solely there to give our users guidance. In case of conflicting versions the English of the terms and conditions prevail.

These terms and conditions are between you (being the person clicking on the “I agree” button) and Transpaygo Limited (“Fonmoney Portal”, “Fonmoney”, “Transpaygo”, “us” or “we”). By using the Website and registering on our Website, you expressly agree to be bound by the terms and conditions applicable to the Services provided by the Fonmoney Portal, and the terms of the Fonmoney Portal Privacy and Cookies Statement.

2.      Definitions

"Agreement" means this Terms and Condition agreement including all subsequent amendments.

“Application” means the downloadable software for mobile phones where the Fonmoney Service will be offered in exact conditoins as on the Website.

“Bank Transfer” means a transfer of an amount of funds to a nominated and an account opened with an internationally known bank with either an account number, IBAN, IBC or SWIFT Code. Whereas bank transfer does not mean that it will be sent through the SWIFT Network or networks belonging to licenced banks.

"Destination Country" means the country in which the Recipient receives money through the Service.

“Exchange rate”: means the rate at which Transpaygo will either offer the User the conversion from one currency to the requested. The exchange rate will not be the market rate as provided with Internet Financial Information Sites or the exchange rate of the any Central Bank.

"Force Majeure" means events or causes including, but not limited to, the following: an act of God, peril of the sea, unavoidable accident of navigation, war (whether declared or not), sabotage, riot, insurrection, civil commotion, national emergency (whether in fact or law), martial law, fire, flood, cyclone, earthquake, landslide, explosion, power or water shortage, failure of a transmission or communication network, epidemic, quarantine, strike or other labour difficulty or expropriation, restriction, prohibition, law, regulation, decree or other legally enforceable order of a government agency, breakage or accident, change of law or regulation or any damage of Fonmoney Portal´smachinery or systems, unless occurring as a result of an act, omission, default or negligence of you or Fonmoney Portal.

“IBAN” means International Bank Account Number and is the European Union wide identification code for bank account.

"Local Taxes" means any taxes or charges payable in the Destination Country.

"Payment Instrument" means a valid instrument of payment such as a bank account transfers, debit or credit cards, direct debit orders or any other method Fonmoney Portal provides to let you pay for the transaction.

“Payment limits” The maximum amount of currency accepted for exchange varies dynamically based on market conditions. There is no lower limit.

"Payment Order" means an instruction validly made by you to us requesting the execution of a payment transaction.

“PSD Agent” means payment service directive agent. This implies that the service is provided by an agent of a payment service provider.

"Recipient" means someone who receives money through the Service.

“Registration”: means the act of signing up to the Service bygiving Transpaygo all the requested personal and transactional details to be allowed to use the Service.

"Sender" means someone who uses the Service to send money.

“Service” means all payment services, Top-Up services and related products available through the Website.

"Service Fee" means the fee plus any additional charges applicable to each Transaction.

"Service Provider" means a local bank, money exchange house, mobile operator or other third party service providers with whom Fonmoney Portal works in providing the Service.

“SWIFT” means Socienty for Worldwide Interbank Financial Telecommunication and developed a standardised code system to identify all banks globally and electronic protocol to manage the  interbanking between banks.

“SWIFT Code” means the internal identification code of each bank that is supported by SWIFT and its necessary to make international transaction via banks. This code can usually be seen in the internet banking as SWIFT Code and in Europe also called BIC. In the UK this has to be requested as the commonly used SORT-Code is not the international SWIFT Code.

“SWIFT Network” means the corresponding electronic interbanking network that the banks have built on the Standard Interbanking Protokoll that the SWIFT has developed.

“Top-Up” A transfer of an amount of prepaid airtime to a mobile operator to pay for the provision of telecommunication services by that mobile operator.

“Transaction” means (i) each money transfer, Top-up or other Service that You initiate using the Website; and (ii) each other use that You make of the Service;

"User," "you" or "your" means you and any other person or entity entering into this Agreement with us or using the Service.

“Website” means any of the Fonmoney branded portals of Transpaygo independent of the domain ending.

3.      Our Services

Fonmoney is a proven Online Top-Up provider, enabling our customers to recharge their phones via our online platform www.fonmoney.com. Additionally we are licensed in the UK as a Money Service Business with HRMC, and as a PSD agent to Direct Payment Limited which allows us to perform international money transfers.

3.1. Promotions and links to other websites

From time to time, Fonmoney Portal will run promotions on the Website. These promotions will be subject to additional terms and conditions and such terms and conditions (including the closing date for any promotion) will be displayed clearly on the Website.

Access to and use of the Website is at your own risk and Fonmoney Portal does not represent or warrant that the use of the Website or any materials downloaded from it will not cause damage to property, including but not limited to loss of data or computer virus infection.

Some pages on the Website may contain hypertext links to websites not created or maintained by Fonmoney Portal. You are hereby adequately notified and forewarned that when entering other websites via such hypertext links, the terms and conditions, benefits, and privacy protections afforded by the Website will not be applicable and you must make yourself aware of and become compliant with the requirements of those individual independently maintained websites or web-pages. Fonmoney is not liable in any way for the content, availability or use of such linked websites and you agree that you may access such links entirely at your own risk.

3.2. Customer Service, Complaints and Communication

When using our Website, you accept that communication with us will be mainly electronic. We will contact you by e-mail. For contractual purposes, you agree to this electronic means of communication and you acknowledge that all contracts, notices, information and other communications that we provide to you electronically comply with any legal requirement that such communications be in writing. This condition does not affect your statutory rights.

Where you send Fonmoney Portal any feedback, suggestions, ideas or other materials in relation to or via the Website or the Services provided, you agree that we can use, reproduce, publish, modify, adapt and transmit the communication mentioned above to others free of charge and without restriction, subject to Fonmoney Portal’s obligations as provided under the Privacy and Cookies Statement.

3.3. Partners/ Third parties

A person who is not party to these terms and conditions or a Contract shall not have any rights under or in connection with them under the Contracts (Rights of Third Parties) Act 1999.

Some of the products and services which may be offered for sale, through the Website or through other services that Fonmoney Portal may offer you may be submitted, created, provided or developed by third parties. It will be clearly stated that these stated that from whom the service will be ant that the Term & Conditions of the Third Party will apply.

Fonmoney Portal will not be able to check permanently the accuracy or completeness of the information or the suitability or quality of the products and services of these third parties. You must make your own inquiries with the relevant third party supplier directly before relying on the third party information or entering into a transaction in relation to the third party products and services referred to on the Website.

I there is not clear indication that this offer is provided by a Thrid Party and the Third Party Terms & Conditions apply then the Transpaygo Terms and Conditions prevail over the the Thirs Parties.

4.     Obligations and Responsibilities
4.1. Our obligations and responsibilities

Subject to these Terms and Conditions, we agree to provide the Service to you using reasonable care. The Service may not be available in whole or in part in certain regions, countries, or jurisdictions.

We will attempt to process Transactions promptly, but any Transaction may be delayed for a number of reasons including but not limited to; our efforts to verify your identity; to validate your Transaction instructions; to contact you; or otherwise to comply with applicable law; or due to variations in business hours and currency availability.

We will not perform any Services for You (and any Contract between us shall be deemed void) if:

a. we are unable to obtain satisfactory evidence of your identity;

b. we are unable to verify your personal data you have given to us with reasonable efforts

c. we have reason to believe that your communication with us (by any means) is incorrect, incomplete, unauthorised or forged;

d.you provide us with false, incorrect or incomplete information or

e. your send order is not given to us sufficiently in advance to allow us to process the Transaction in accordance with your request (example: you request a same day transfer to a country but your order is received by us after 5pm GMT);

f. you are unable to comply with any regulatory or governmental authority requirements (by sending or receiving country;

g. by doing so we may break any law, regulation, code or other duty that applies to us;

h. by doing so we may expose us to action from any government or regulator.

In all these cases but not limited to those we are not obliged to process any particular Transaction. When you submit a Transaction, you are requesting that we process the Transaction on your behalf. We may, in our sole discretion, choose whether or not to accept the offer to process that Transaction. However, if we decide not to process the Transaction, we will notify you promptly of that decision and repay the money paid to us. We will explain the reason for not processing the transaction.

In addition we may, in our sole discretion, refuse Transactions from certain Senders or to certain Recipients, including entities and individuals on restricted or prohibited lists issued from time to time by government, supra-governmental bodies or any NGO or by other suspected criminal lists.  

In addition, not all Payment Instruments are available to all customers at all times and we may, in our sole discretion, refuse Transactions funded from certain Payment Instruments.

In case Transpaygo uses a third party Service Provider for cash collection or any other means of fund retrieval the Service Provider Term and conditions are applicable. We will attempt to provide Senders and Recipients with up to date information regarding the location and opening hours of our Service Providers by means of information on our website. However, you agree that Fonmoney Portal shall not be held responsible for any inaccuracies that may appear in that information or any damage which may result from incorrect or incomplete information.

We may, without notice (except as required by law) and without liability to you, immediately terminate or suspend your access to our Services at any time, including without limitation, if:

a. you attempt to transfer or charge funds from an account that does not belong to you or

b. from an account which does not have sufficient available funds or has expired, or

c. if you are paying by credit card, there is an insufficient available line of credit;

d.we receive conflicting claims regarding ownership of, or the right to withdraw funds from a debit or credit card account;

e. you attempt to tamper, hack, modify or otherwise corrupt the security or functionality of our Website;

f. you attempt to transfer funds of illegal income which is consider laundering money

g. you have breached a term or condition of these terms and conditions, or any representation or warranty that you make under these terms and conditions are false;

h. you are insolvent or are declared bankrupt;

  1. we determine that your profile is inactive.
  2. In case of reactivation you need to contact customer support at support@transpaygo.com
4.2. Your obligations and responsibilities

To use the Services, you must first register an Account on the Website. You can do this by filling out the appropriate information on the registration screen on the Website. The personal information need from you will be depending on the amount you want to send, the country you are from and the country you are sending the money to. We will try to process you account opening as fast as possible and if we have all the right information it will be almost immediate.

In case the information received is perceived by us

  1. a.  Incomplete in the detail what we need
  2. b.  without satisfactory evidence of your identity;
  3. c.  Unable to verify with third party suppliers

d. Inconsistent

  1. e.  Or of a country we have to take extra care to identify senders and receiver
  2. f.  We will need to ask for a deeper due diligence and more investigation
  3. g.  We will not be able to open the account immediately and
  4. h.  We keep the right to process this as long as we see fit to decide on the opening of the account

You may register as a member of the Website only once. Upon registration you will be given an Account. You agree that the information supplied on registration will be truthful, accurate and complete. It is your responsibility to inform us of any changes to that information. All personal information, including financial information (“Data”) you provide to us as a member will be treated in accordance with the Privacy and Cookies Statement.

If you are under 18 years of age, you must obtain a parent/guardian's consent prior to using the Website.

 

When registering on the Website you will supply your email address and choose a password. For the purposes of this Agreement username means the email address you use while registering as a member on the Website. You are entirely responsible for all activities which occur under your email address and/or password. You must not disclose your password, whether directly or indirectly to any third party. It is your responsibility to safeguard your password. You must notify us immediately using the contact details if you become aware of any unauthorised use of your email address and/or password.

Each email address and password must be used by a single user and are not transferable.

Please note that your username and password may be used on www.fonmoney.com or the associated mobile applications. This Agreement will apply to the use of Services on any Website.

For each Transaction that you submit, you will pay us the Service Fee in addition to the Transaction Amount. Payment becomes due at the time that you submit your Transaction. If you submit a Transaction that results in Fonmoney Portal becoming liable for charges including but not limited to chargeback or other fees, you agree to reimburse us for all such fees.

When you are sending money under these Terms and Conditions, it is your responsibility to make sure all the Transaction details are accurate before submission. Once a Transaction has been submitted for processing it is possible to change any of its details. You will be given the opportunity to confirm Transactions before submission and you must check the details carefully. In case of wrong transaction details you can cancel a transaction by sending an email to support@transpaygo.com.

Fonmoney Portal will have no responsibility for any fees or charges you may incur by the use of a particular Payment Instrument to fund a Transaction. These may include but are not limited to unauthorised overdraft fees imposed by banks if there are insufficient funds in your bank account or "cash advance" fees and additional interest which may be imposed by credit card providers if they treat use of the Service as a cash transaction rather than a purchase transaction;

You will only use the Service to send money to people that you know personally and not to pay for goods or services. If, in breach of this clause, you choose to pay third parties for goods and services using the Service, you acknowledge that Fonmoney Portal has no control over, and is not responsible for, the quality, safety, legality, or delivery of such goods or services and that any such use of the Service is entirely at your own risk. If Fonmoney Portal reasonably believes you are using the Service to purchase goods or services, we reserve the right to cancel your Transaction(s);

Both you and the Recipients will only act on your own behalf. You may not submit or receive a Transaction on behalf of a third person. If you intend to submit or receive a Transaction on behalf of a company, business or any entity other than a human individual, you must first inform Fonmoney Portal of your desire to do so and provide us with any additional information about the entity we may request in order that we may decide whether to permit the Transaction;

In using the Service you will comply with these Terms and Conditions as well as any applicable laws, rules or regulations. It is a breach of these Terms and Conditions to use the Service to send money (i) to a Recipient, knowingly to the Sender, who has violated the Terms and Conditions, or (ii) in connection with illegal activity including without limitation money-laundering, fraud and the funding of terrorist organisations. If you use the Service in connection with illegal activity, Fonmoney Portal may report you to the appropriate legal authorities;

When using our website or the Service or when interacting with Fonmoney Portal, with another User or third party, you will not:

  1. breach this Terms and Conditions, or any other agreement between you and Fonmoney Portal;
  2. open more than one account, without our prior written permission;
  3. provide false, inaccurate, or misleading information;
  4. allow anyone else access to your registration details, and will keep those details secure;
  5. refuse to provide confirmation of any information you provide to us, including proof of identity, or refuse to co-operate in any investigation;
  6. use an anonymising proxy (a tool that attempts to make activity untraceable); or
  7. copy or monitor our website using any robot, spider, or other automatic device or manual process, without our prior written permission.
  8. Breach of any law or regulation;
  9. Infringe any of Transpaygo’s intellectual property rights;
  10. Act in a manner that is unlawfully harassing or threatening;
  11. Send or receive potentially fraudulent funds;
  12. Disclose another User’s information to a third party or use such information for marketing purpose;
  13. Facilitating any virus, Trojan horses, worms or other computer programming routines that may damage, interfere with or expropriate any system, data or User’s information;
  14. Revealing the User’s password to someone else or use someone else’s password.

Fonmoney Portal may, as necessary in providing the Service, store all information required of a Recipient to prove his or her identity or associated with their specific Transaction. Such proofs may include a suitable form of valid, unexpired identification from a list of acceptable papers provided by the Service Provider, and/or a Transaction tracking number, a personal identification number (PIN), a "password", a "secret word", or other similar identifiers.

You agree not to use the Services for any unlawful activity and Fonmoney Portal reserves the right to investigate any suspicious activity or in response to any complaints or reported violations. When investigating any such activity, Fonmoney Portal reserves the right to report suspected unlawful activity to any appropriate person or body and to provide them with any relevant information, including personal data.

4.3. Cancellation and refunding

We will refund to you any value left over which we receive as a result of any breach of our agreement with you (this means that, for example, where a money transfer has failed in such circumstances we will refund to you the Transaction Amount and the Service Fee).

If a money transfer is delayed or fails, you may have a right to receive a refund or compensation under laws relating to the provision of international money transfer services. We will provide you with the details of your rights to a refund or compensation if you contact us using the contact at www.fonmoney.com/contact.

Any claim for compensation made by you can only be made to the person registered by us. In case of credit card payment Transpaygo will need a proof of ownership of the to be refunded bank account.

We do not, in any event, accept responsibility for:

  1. any failure to perform your instructions as a result of circumstances which could reasonably be considered to be outside our control;
  2. malfunctions in communications facilities which cannot reasonably be considered to be under our control and that may affect the accuracy or timeliness of messages you send to us;
  3. any losses or delays in transmission of messages arising out of the use of any internet service provider or caused by any browser or other software which is not under our control;
  4. errors on the website or with the Service caused by incomplete or incorrect information provided to us by you or a third party.

Nothing in this clause shall (a) exclude or limit liability on our part for death or personal injury resulting from our negligence; or (b) exclude liability for our fraud.

Where you are sending a money transfer to a Recipient who is not registered with us, you agree to accept the provisions of this clause not only for yourself, but also on behalf of the Recipient.

Your relationship is with Transpaygo Limited only. You agree that no affiliate or agent of Transpaygo Limited owes you any duty of care when performing a task which would otherwise have to be performed by Transpaygo Limited under its agreement with you.

You agree to cover and hold harmless Transpaygo Limited, our subsidiaries, affiliates, officers, directors, employees, agents, independent contractors, advertisers, partners, and co-branders from all loss, damage, claims, actions or demands, including reasonable legal fees, arising out of your use or misuse of this website or Service, all activities that occur under your password or account e- mail login, your violation of this Terms and Conditions or any other violation of the rights of another person or party.

5.     Exchange rates and fees
5.1. Exchange rates

Fonmoney Portal will try to offer the best exchange rate it will receive from its third party suppliers. On top of this we will be charging 0,25% to 1% of the transferred funds depending on the risk Transpaygo will occur through volatility of the foreign exchange market.  In times of very turbulent markets Transpaygo will keep the right to increase the spread on the exchange rate to off-set these additional business risks which Transpaygo might experience.

Transpaygo will not change the exchange rate after it agreed to enter into the agreement to take this transaction. Transpaygo will guarantee to transfer the funds at these conditions unless the transaction has failed or has been refused.

5.2. Fees

Fonmoney will charge a fee for the Service. This fee charge for each single transaction will change from time to time and will be adopted to market condition, fees Transpaygo has to pay to its third party suppliers or to the SWIFT Network. Transpaygo will not change the fee after it agreed to enter into the agreement to take this transaction.

In case of the abandoning of the Service to the customer because the customer has breached its obligations or responsibilities Transpaygo keeps the right not to refund the charged fee in parts or as a whole if the Service has been used unlawfully.

5.3. Additional fee

Administration charges may only incur when our settlement banks or the receiving bank refuse your transaction due to incorrect payment details, their regulatory requirements or any other valid reason. Any administrative charges from the settlement banks or the receiving banks will be deducted from your payment amount.

6.     Data and Security
6.1. Data Collection

Customer Identification Program

UK law and the European Union Directive requires all financial institutions to assist in the fight against money laundering activities and the funding of terrorism by obtaining, verifying, and recording identifying information about all customers. We may therefore require you to supply us with personal identifying information and we may also legally consult other sources to obtain information about you.

Verification and Checks

We will verify your residential address and personal details in order to confirm your identity. We may also pass your personal information to a credit reference agency, which may keep a record of that information. You can be rest assured that this is done only to confirm your identity, that a credit check is not performed and that your credit rating will be unaffected. All information provided by you will be treated securely and strictly in accordance with the Data Protection Act 1998.

By accepting these Terms and Conditions you authorise us to make any inquiries we consider necessary to validate the information that you provide to us. We may do this directly, for example by asking you for additional information, requiring you to take steps to confirm ownership of your Payment Instruments or email address; or by verifying your information against third party databases; or through other sources.

6.2.  Privacy
We respect the privacy of the affairs of all our customers and always aim to treat customer information as confidential and to use customer information in confidence.

We will not treat customer information as confidential where it is already public knowledge or where it becomes public knowledge through no fault of our own.

We may disclose customer information if we are required to do so by law, by a court, by court order, to meet any statutory, legal or regulatory requirement on us, or by the police or any other law enforcement agency in connection with the prevention or detection of crime or to help combat fraud or money laundering. We may also report suspicious activity to appropriate law enforcement organisations or other government agencies.

We do not disclose your account details, postal or email addresses to anyone except when legally required to do so. Sensitive information between your browser and any of the Fonmoney websites is transferred in encrypted form using Secure Socket Layer (SSL). When transmitting sensitive information, you should always make sure that your browser can validate the Fonmoney certificate.

You consent to our processing your personal information for the purposes of providing the Service, including for verification purposes as set out in this clause. You also consent to the use of such data for communicating with you, and for statutory, accounting and archival purposes. You acknowledge that you have read and consented to Fonmoney Portal's Data Privacy Policy.

7.     English Law and agreement

Contracts for the purchase of using our Seevice and any dispute or claim arising out of or in connection with them or their subject matter or formation (including non-contractual disputes or claims) will be governed by English law. Any dispute or claim arising out of or in connection with such Contracts or their formation (including non-contractual disputes or claims) will be subject to the non-exclusive jurisdiction of the courts of England and Wales.

Please do contact us in the manner set out in these terms and conditions should you have any queries or concerns.

Please First contact Transpaygo at support@transpaygo.com. If you are unhappy then please contact the European Consumer Center.

In case you are unsatisfied with the result after this you can contant the UK Financial Ombudsman Service under www.fca.gv.uk.

Severability: If, at any time, any provision of this Agreement (or any part of a provision of this Agreement) is or becomes illegal, invalid or unenforceable, that shall not affect or impair the legality, validity or enforceability of the remainder of this Agreement (including the remainder of a provision where only part thereof is or has become illegal, invalid or unenforceable).

Waiver: Any waiver of a breach or default of any of the provisions of this Agreement shall not be construed as a waiver of any succeeding breach of the same or other provisions, nor shall any delay or omission on Fonmoney Portal’s part to exercise or avail of any right, power or privilege shall operate as a waiver of any breach or default by you.

7.1. Events outside of our control

We will not be liable or responsible for any failure to perform, or delay in performance of, any of our obligations under a Contract that is caused by events outside our reasonable control (Force Majeure Event).

Our performance under any Contract is deemed to be suspended for the period that the Force Majeure Event continues, and we will have an extension of time for performance for the duration of that period. We will use our reasonable endeavours to bring the Force Majeure Event to a close or to find a solution by which our obligations under the Contract may be performed despite the Force Majeure Event.

7.2. Entire Agreement

This agreement constitutes the entire agreement between the parties and supersedes all prior understandings or agreements relating to the subject matter of this agreement.

8. Promotioncodes
8.1 Redeeming the Code - Multiple Use, Combinations, Validity

Single Use: Each promo-code can only be redeemed once.

One promo-code per order: Only one promo-code can be redeemed per order.

Only one promo-code per customer: Each client is only able to redeem on promo-code per promotion.

Combination of vouchers: Vouchers for different promotions may not be combined.

Validity: Promotional vouchers are valid until 1st June 2016.

No cash pay-out, no retroactive redemption and no transferral: It is not possible to get a cash pay-out or retroactive redemption of already completed orders. Promotional vouchers cannot be transferred to other persons. The resale of promotional vouchers is not permitted.

Limitations: Promotional vouchers may not be applied to mobile phone top-ups.